If I were a boy…

Enligt vissa rykten så finns det en låt på John MEs skiva skriven av Joakim Berg. Jag vet inte vad jag tycker om det. Blir svar skyldig tills jag hört den.

I helgen har jag påbörjat skapandet av min alldeles egna klänningsgarderob. Den är inte färdig, men på god väg. Och den kommer att bli alldeles underbar när den är klar. Tänk att man kan bli så glad över att drömmar går i uppfyllelse.

Annars tycker jag läsningen går upp å ner. Hassan Loo Sattarvandis Still hade jag kunnat klara mig utan. Påfrestande tråkig.
Häromsistens var jag på bokbyte i regi av Bokhora. Plockade på mig en blandning av sånt jag vill komplettera mig boksamling med, som Marisha Pessls Special topics in calamity physics, som jag läst på svenska men varit nyfiken på hur den är på original språk och sånt som jag är lite nyfiken på men inte brytt mig om. Bland annat så tog jag Extremt högt och otroligt nära av Jonathan Safran Foer. Av någon anledning har jag fått för mig att Safran Foer inte är en författare i min smak. varför kan jag inte riktigt svara på, kanske på grund av de fula omslagen. Hur som så får jag erkänna att jag har fel. Drygt halvvägs så får jag säga att jag är mycket positivt överraskad och det här är defintivt inte sista boken av honom jag läser.

Lämna en kommentar