Nattvägen

I Kristin Hannahs Nattvägen är väldigt få saker som de borde vara.
Ett vänskapsband knyts mellan Mia och Lexi. Mias tvillingbror Zach är skolans älskling. Och mamma Jude gör allt för sina vackra, underbara tvillingar.
En natt förändras allt. Mia dör, Lexi hamnar i fängelse, Judes värld faller samman och i alltings skugga växer en liten flicka upp.

Jag känner mig lika glad varje gång jag läser böcker som jag inte trott något speciellt om, men som visare sig vara ett mer än trevligt möte.
Nattvägen är spännande, men ännu mer är det en bok som fångar in mig. För att använda en klyscha; det här är en bladvändare. En rejäl sådan.
Jag vill veta vad som händer. När sista sidan kommer är jag till fullo nöjd med Nattvägen men kommer absolut läsa mer. Yes!

9789100127442

Lämna en kommentar