Lena Andersson FTW!

Så här dagen efter Augustprisnomineringarna så känns det mest så här!

4585c76cc8f02e0bd_394f86_97f-post

Roligt med småförlagens genomslag i barnbokskategorin. Urax och Hippo är två fräscha uppstickare som verkligen förtjänar den här uppmärksamheten.
Kul med två poeter i den skönlitterära.
Inte så oväntat att 438 dagar nominerades.
Personligen saknade jag Kristian Gidlund.
Och jag är något förvånad att varken Lena Einhorns Blekingegatan 32, Kristian Lundbergs Min hemstad eller Gabriella Håkanssons Aldermanns arvinge nominerades.
Onödigt med P O Enquist, men okejdå han har ju ändå inte skuggan av en chans mot Lena Andersson.

Störst jäkla grattis till Natur & Kultur med 4 nomineringar och stor vinstchans i åtminstone två av kategorierna. Jagger Jagger vet jag inget om, så den tänker jag inte ens låtsas uttala mig om.

En liten iakttagelse dock… antalet författare som log eller ens såg det minsta lilla glad ut var lika med noll. Själv skulle jag inte kunna sluta.

Kommentera

