Utvandrareposet

Just nu är det lite för mycket annat som pågår. Lite för mycket annat som ska skrivas för att jag ska orka tänka böcker även på fritiden. Har börjat läsa Monika Fagerholms Lola uppochner ungefär 3 gånger den senaste veckan utan att det har gått något vidare.
Däremot rensar jag böcker hemma som bara den. Jag orkar inte se böcker ligga utan att jag orkar ta mig igenom dem. Speciellt när jag ärligt vet att jag aldrig kommer att läsa dem.

Men något som gör mig exalterad är omslagen till pocketutgivningen av Vilhelm Mobergs Utvandrarepos. Så snygga så jag bara dör. Karin Holmberg har gjort ett fantastiskt jobb. Och alla små detaljer; insidan är baksidan på broderiet, linneorna som återkommer på alla fyra och strukturen. Jag bara dör.
Dock är jag inte så säker på att jag vill läsa dem…

9789174293111

 

4 reaktioner på ”Utvandrareposet

  1. Jag har beställt dem! Men är egentligen inte heller så sugen på att läsa dem.. 😉 Fast jag har ju en klassikerutmaning som sträcker sig över 2013 så jag tänkte att de kunde passa bra till det.

Kommentera

