Postbokmässan

Jag har legat sänkt i en tokförkylning större delen av den här veckan.
Den så kallade postbokmässeförkylningen slog till i vanlig ordning.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Årets bokmässa var i vanlig ordning ett sammelsurium av heaven and hell.
Underbart att träffa gamla vänner, nya vänner och allmänt roliga människor,  prata litteratur och bokens framtid.
Mindre underbart är det att vara hemifrån i +5 dagar, inte sova i sin egen säng och det galet hårda mässgolvet.
Mitt hat mot Göteborg blir mindre för varje år, men helt borta är det inte.

Jag hade som målsättning i år att festa loss en del. Det gick väl halvbra. Men jag förstår fortfarande inte riktigt meningen med Park. Högt ordinärt och ganska menlöst.

Den absolut finaste accessoaren fanns i Burdes monter. En porslinspudel! Damen i montern berättade att hon hade köpt den i en inredningsaffär i Växjö för 2500.
Hade den kostat 1000 hade jag inte tvekat en sekund.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Torsdagskvällen är i vanlig ordning mingelkvällen. Grymma mingel bjöds det på. Bäst drag var det hos Printz Publishing och hos Volante. Hos Printz var det glatt och trevligt, superfin stämning. Volante bjöd på egenetiketterad öl och pizza. Blandningen Bresaola och rostad lök på en pizza kan bara höra hemma i Göteborg.
Printz och Volantes montrar låg snett emot varandra. Mitt tips till nästa år; slå era påsar ihop och kör ett megasupermingel!

Varje år undrar jag vad alla dessa montrar som inte sysslar med böcker eller litteratur har där att göra. Tidningar, visst, inga problem. Men den där mannen som står i ytterraden och säljer minigitarrer? Eller alla damer med vykort, brickor, blommiga kartonger? Gudrun Sjödén? Choklad och matförsäljare?
Det verkar som att de bara blir fler och fler.

Kommentera

