Känslan av död

Man kan säga att jag är världens sämsta bloggare. Och man kan även säga att jag är världens sämsta läsare.
Men allt är Carl-Johan Vallgrens fel. Det är säkert.

Jag har varit lite smånyfiken på Elly Griffiths ett tag nu, men det har liksom inte blivit av att läsa henne. Tills nu.
Av någon anledning började jag med hennes senaste på svenska Känslan av död vilket är den fjärde boken om Ruth Galloway.
Något säger mig att det var ett misstag att börja med senaste boken. En annan sak som slår mig ganska rejält är att jag är för inkörd på Bones. Det blir felkopplingar i hjärnan så att säga.
Bara det att den utspelar sig i England ställer till stora problem till en början. Och att Ruth har känslor och oroar sig. Eller att Nelson har en fru som han väljer före Ruth och Kate. Det skulle aldrig Booth göra! Idiotiskt, jag vet.

Så det var inte helt lyckat att läsa del fyra först. Men jag blir ändå ganska nyfiken. Och intresserad av att lära känna Ruth Galloway.
Vi må ha fått en lite trist start, men jag tror att det här är en vänskap som kommer växa.

4 reaktioner på ”Känslan av död

    1. Ja, jag tror nog att jag ska dom från början i fortsättningen. Det var ju en del förförståelse man måste ha som jag ju helt klart saknade.

    1. Jag är ju ingen deckarläsare egentligen. Men jag lägger cleeves och Shetlandskvartetten på komihåglistan. Tack! 🙂

Kommentera

