Strindberg och jubileum!

Jamenvisst, det ska ju firas att det är 100 år sedan gubben dog! (?)
Jag fattar inte varför dödsdagar ska firas, men okejdå, alla anledningar att fira är bra anledningar.

Strindberg hade fyllt 163 år i år och det är ju en anledning så god som någon att fira. JötaPetter! 163 år! Still going strong.

Man kan summera Strindbergsliv som jag gjorde till Dear New Girl.

Blablabla Harriet Bosse vill du ha ett litet barn bla blabla blå tornet blablabla dåres försvarstal blablabla alkemist blablabla landsflykt blablabla kvinnohatare blablabla manshatare blablabla människohatare.

Mer än så behöver nog inte sägas.

6 reaktioner på ”Strindberg och jubileum!

  1. Jag tycker att han är ganska intressant som fenomen. Men jag tycker det är konstigt att hans död firas med ett jubileumsår…

  2. Lite svårt att umgås med en 163 åring… Nejmen skämtåsido jag tror inte att herr Strindberg var så mycket för att prata med någon/om någon annan än sig själv.

Kommentera

