Den är bara för mig

Nämn något som gjorde dig glad igår:
Per Andersson, Per Gavatin och Micke Lindgren i perfekt disharmoni i Grotesco. I love!
Vad gjorde du kl 08 i morse? 
Befann mig i den sista perfekta sömnen.

Vad gjorde du för 15 min sedan?
Läste sista sidorna i Den nya taxidermin.

Det sista du sa högt?
Tog till min allra jobbigaste göteborgska och sjöng ”Göteborg är staden på g…”

Det senaste någon sa till dig:
Fina ord från E, kommer dock inte ihåg de exakta orden.

Vad har du druckit idag?
Kaffe med mjölk. Vatten.

Vad var det senaste du åt?
Danskt rågbröd med Taleggio.

Vad var det senaste du köpte?
Mozzarella. 

Vad är det för färg på din ytterdörr?
Någonslags ljus dalagrön.
Vad är det för väder hos dig nu?
Vill säga att det är regn hos mig, men solen skiner faktiskt från en alldeles molnfri himmel.

Godaste glassmaken?
Pistage. Jag är inte så mycket för knasiga smaker. Det ska vara enkelt och lyxigt.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Tveksam.

Sover du tungt?
Ibland

Drömmer du mardrömmar?
Inte så mycket mardrömmar, men väldigt mycket drömmar.

Trivs du med ditt jobb?
På det stora hela; ja.

Favoritklädsel?
Kjol och topp. Klänning och kofta. Tights och herrskjorta (när jag är hemma och skrotar).
Jag hatar långbyxor, äger ett par jeans som jag använder kanske 2 gånger om året.

Favoritlåt just nu?
The only living boy in New York med Simon&Garfunkel.

Vad ser du om du tittar till höger?
Soffrygg, på kanten ligger antagningsbesked, en hög med böcker, en cerise kudde.

Vad gör dig glad just nu?
Att det finns människor i mitt liv som jag genuint älskar och som älskar mig tillbaka. Grotesco.

Vad ska du göra härnäst?
Borsta tänderna. Tvätta. Läs Christine Falkenlands Sfinx.
Höger el vänsterhänt?
Ganska mycket högerhänt.
Humör just nu?
Lite, eh, framåtillbaka.

Favoritgodis?
Mörk choklad och salta fiskar. Gärna i kombination.
Lakrits- och hallonskallar.

Kläder just nu?
Svarta tights, grönt linne, lila kofta.

Sommarplaner?
Loppisar! Köra bil.

Hur många kuddar sover du med?
Tre.

Morgon eller nattmänniska?
Varken eller. Är nog i allra högsta grad en kvällsmänniska.

Vad är viktigast för dig?
Människorna i mitt liv. Att ständigt utvecklas. Böcker.

Är du kittlig?
Det beror på vem som kittlar.

Snarkar du?
Ibland.

Stjärntecken?
Vädur. Väldigt typisk sådan.
Äckligaste insekten?
Silverfisken. Jag hatar dom genuint. Äntligen bor jag i en lägenhet utan tillstymmelse till dom. På 1,5 år har jag inte sett en enda.
Stökigt eller välstädat?
Spelar inte så stor roll. Huvudsaken är att jag vet var jag har mina saker.

Vad längtar du mest efter just nu?
Harmoni.

Kommentera

