Typisk jeanstjej

Det finns ganska många bloggar som jag läser, utan att någonsin skrivit en enda kommentar på dem. Det tror jag är ett ganska vanligt fenomen. Jag märker det ganska tydligt.
Det finns personer vars smak eller tankar eller vad det nu än är som man nästan känner bättre än en del av sina vänner, men de här bloggarna har faktiskt inte en aning om att man ens existerar. Och det kanske i och för sig inte är så viktigt att de gör.
Men jag kom att tänka på det när jag vaknade i morse.

Inatt drömde jag nämligen om att jag fick besök av en av de bloggerskor jag följer mest frekvent, hon är en rödhårig donna med jäkligt bra klädsmak och galet bra smak (nej, det är inte Elsa Billgren, henne har jag aldrig läst) och konstiga infall. I drömmer var på rundresa i Sverige med sin kille och besökte  bloggare.

En ganska konstig och rörig dröm var det och där någonstans mitt i alltihop så säger hon ”Ja, du är ju en typisk jeanstjej”.
Vilket är ungefär så långt från sanningen man kan komma och i mina ögon en jäkla förolämpning. Jag äger ett par jeans och dom kanske jag har på mig 2 gånger om året.

4 reaktioner på ”Typisk jeanstjej

  1. Det är roligt med drömmar och vad som händer där!

    Visst är det så att man besöker många bloggar utan att skriva. En del skriver man i ibland, men långt från varje gång man besöker.

  2. I en perfekt värld så borde man ju så klart kommentera. Men, ja, så funkar det ju tyvärr inte. Inte för mig. Även om jag vet att jag borde skärpa mig.

    Du har ju rätt Monika; man blir ju glad av kommentarer. 🙂

  3. Haha, vilken knasig dröm. Alltid roligt när nätet letar sig in i sömnen.

    Jamen visst är det så, att man tycker att man ”känner” de bloggare man har följt länge, trots att de kanske inte ”känner” en tillbaka och trots att det man egentligen vet om dem bara är den lilla bit som de har valt att dela med sig av.

Kommentera

