Dash och Lilys Utmaningsbok

Jag börjar läsa Rachel Cohn och Davdi Levithans Dash och Lillys utmaningsbok och tänker nästa direkt ”Det här inte en bok för mig”. Språket avslöjar att den är för tonåringar.
Men ändå slutar jag inte läsa. Jag sugs in i historien. Rodnar, skäms, suckar av igenkänd pinsamhet, men jag ler och skrattar också. Jag ler mycket.

Författarna behandlar Dash och Lilys historia med båda ömsint respekt och vårdslöshet. Det gör mig glad.
Inte den bästa boken från Xpublishing i år. Men rackarns rar är den allt.

Kommentera

