Frost

För länge sedan fick jag omslaget till Maggie Stiefvaters Frost skickat till mig med en uppmaning om att omslaget var precis i min stil. Vilket verkligen stämmer.
Sedan dess har jag haft den på min läslista.
När den nu i höst kom i pocket, så köpte jag den direkt.

Och maken till besvikelse får man väl leta efter… Jag förstår att alla vill skriva en Twilight och tjäna stora pengar och leva lycklig i alla sina dagar. Men någon måtta får det väl ändå vara. Huvudpersonen Grace är kär i Sam, som halva året är varg halva året människa. Och dom kämpar för sin kärlek. För att få vara med varandra.
Ja, tjenare…
Tillåt mig kräkas litegrann.

2 reaktioner på ”Frost

  1. Ja, besvikelsen var sjukt stor. På både fram- och baksidan av pocketutgåvan lyckas de nämna Twilight. Om nu någon skulle lyckas missa den kopplingen…

Kommentera

