Se7enstaden, om två dygn möts vi igen

På onsdagkväll anländer jag Göteborg för årets bokmässa.
I år packar jag väskan full med sånt som ska göra mina fötter ganska obekymrade om att det är bokmässa igen.
Bekväma skor i plural, mjuka sulor, plåster, kräm.
Jag känner mig förberedd på det mesta. Åtminstone vad det gäller min fötter.

Jag jobbar ju alla dagar, men har förhoppningar om att i alla fall kunna komma iväg på ett seminarie. Thomas Bernhard.

Annars har jag läst alldeles underbara böcker den senaste veckan.
Maria Margareta Österholms Den unga F:s bekännelser. Den är helt enkelt bedårande! Jag låg under filt i soffan och kände mig helt hänförd. Och glad över att det kommer fram såna här debutanter.
Mina damer och herrar; det här är årets debutant.
Köp den!  Läs den! Älska den!
Ge bort den till alla du tycker om!
Det är både den och dom värda.

Kommentera

