Rensning, utrensning, sanering

De senaste dagarna har jag varit hemma. Febern, värken.
Ja, jag säger ingenting mer. Det är bortmotat och imorgon går jag och jobbar. Jajamensann!

Den senaste tiden, alltså inte bara när jag varit sjuk, så har jag rensat rejält i den där bokhyllan med olästa böcker.
En sak står tämligen fast; det finns en anledning till att böckerna har förblivit outlästa. En väldigt massa skräp stod samlat där.
Guillermo Martinez Lucianas långsamma död, ja shit vad meningslöst. Ola Klippvik, nejnejnej, inte en gång till, det räcker gott och väl.
Hur Marian Keyes Änglar hamnade där vet jag inte. Men en sak är säker; den kommer inte att bli läst.Så fortsätter det. Det är mycket trist som har stått och häckat i hyllan. Och då ska det ändå betänkas att det bara var ett år sedan jag flyttade och gjorde en rejäl utrensning och städning.

Jag inser när jag går igenom högen att jag har ägt hur många John Irvingböcker som helst och läst väldigt få av dem. Konstigt. Jag borde verkligen gillar John Irving men jag tror att det handlar mycket om att jag har filmerna så tydligt på näthinnan. Lite konstigt, med tanke på att det var länge sen jag såg dem.

När jag har varit sjuk har jag mest tittat på White Collar. Neal Caffrey är en karaktär att gilla.
Jag har också sett Idolauditions. Alexander Bard växer. Jag har inte så mycket åsikter om honom, han är ju lite… knäpp. Men jag tycker att han  funkar riktigt bra som jury i Idol. Hård och ärlig.  Det var på tiden.
Just nu tittar jag på speeddatingarna i Bonde söker fru. Jag försöker skylla på att jag är sjuk, men det är ju inte sant. Jag tittar nog mest för att det är så himla pinsamt. Och därför svårt att sluta titta på.

 

Kommentera

