Sarahs nyckel

På en tågresa nyligen läste jag Sarahs nyckel av Tatiana de Rosnay.
Jag har tidigare läst Bumerang och tyckte det var en trevlig läsning.

Det känns lite fånigt att berätta innehållet, eftersom jag anar att många läst boken och resten har sett filmen.
Återigen fastnar jag i den sorgesamma tonen. Det finns en försiktighet som jag är väldigt förtjust i. Men också en närhet till historien som smittar av sig på mig som läsare. Jag sugs verkligen in i historien och vill dela den.
Att sitta och smygsnyfta på ett fullsatt, och försenat, X2000 är kanske inte min idé om hur jag vill tillbringa min dag. Men det är definitivt ett bevis på lyckad läsning.

4 reaktioner på ”Sarahs nyckel

Kommentera

