Valencia

Idag kom mitt senaste Traderafynd. En porslinsskärbräda från Arabia ur serien Valencia. Formgiven av Ulla Procopé.
Att det på bilden nedan ser ut som att det lyser om den tror jag är en projektion av mina känslor inför den.

Valencia är inget mönster jag samlar på, eller ens fundrar på att samla på. Även om den är väldigt snygg.
Däremot har jag velat ha just den här sedan jag såg den på en auktion förra sommaren.

Jag handlar inte speciellt ofta på Tradera och när jag gör det tycker jag mest; jahajaha, där kom den.
Men den här gången blev jag riktigt glad. Perfekt!

Kommentera

