Game of Thrones

Det finns vissa saker jag med bestämdhet vet att jag inte gillar; historiska äventyr, fantasy, sci fi är bara några exempel.

Ändå har jag tillbringat helgen helt uppslukad av HBOversionen av Game of Thrones.
Bloggsfären har ju på sistone svämmat över av hyllningar till böckerna och jag har känt ”Jaja, de är inte för mig. Den där typen av böcker intresserar inte mig.”
Men till slut såg jag serien.
Varför då kan man undra?
Jo, bara för att Lena Headey har en av huvudrollerna. Lena Headey som spelade Sarah Connor i Terminator: the Sarah Connor Chronicles. Jag tänkte jag ser ett avsnitt och ser vad det är. ”Inte för att jag kommer gilla det eller så. Nejnej.”

Den positiva överraskning var enorm. När vargungarna hittades var jag fast och i helgen har jag levt och andats Game of Thrones. Så till den milda grad att jag funderar på att läsa Song of Ice & Fire. Fast jag inte gillar såna böcker…
Men jag vill ju veta hur de skiljer sig. Det är ju sån jag är.

För det är ju ett som är säkert; jag vet vad jag gillar och inte gillar…

2 reaktioner på ”Game of Thrones

  1. Håller med dig. Kollade bara att alla talade och bloggade så positivt om serien. Det började lite slött tycker jag, men sen jäklar… nu väntar jag på den andra säsongen.

    1. Jag fastnade ju som sagt redan vid vargungarna så jag håller inte riktigt med dig. Men visst fanns det lite långsammare delar, men inget som stör.
      Peppen är stor inför säsong 2. 🙂

Kommentera

