All my friends are superheroes

Att The Tiny Wife är en av de stora snackisarna har väl inte så många missat.
Pia Printz har dessutom köpt de svenska rättigheterna till den. Yeah!
Men jag är ju lite mot strömmen (hrmm) och väljer att läsa All my friends are superheroes först. Kanske mest för att min internetbokhandel of choice inte får börja sälja The Tiny Wife förrän i höst.

Författaren bakom de båda böckerna är kanadensaren Andrew Kaufman, som inte verkar vara släkt med Charlie Kaufman. Vilket förvånar mig mycket. Inte främst för att de har samma efternamn, utan allra mest för att de har samma knasiga humor.

All my friends are superheroes är en bok att fnissa förtjust över från första till sista sidan.

För ett halvår sedan gifte sig Tom med The Perfectionist, men på festen gjorde hennes ex, Hypno, så att Tom är osynlig för henne. Hon tror att han har övergett henne och nu har Tom en flygresa på sig att få henne att se honom igen.
Superhjältarna i Kaufmans bok är inte i första hand den coola sorten som Wolverine, Cyclops och Human Torch.
Här är superhjältarna lite mer tragiska,vanliga människor med speciella förmågor; som att inte kunna ha oreda eller inte kunna stanna i förhållanden.

Sanslöst roligt och på sista änden en historia om kärlek. Alldeles vanlig kärlek. Inte den som hoppar ut från berg eller sjunger högst i kören, utan den vardagliga kärleken.

Någon har i samband med boken (det finns med i min utgåva) sagt något i stil med att det här är boken man ska ge till någon för att få den att förstå vad man känner. Oj, vad glad jag skulle bli om någon gav den till mig. Även om jag redan äger den…

Uppdatering: Pia hälsar via Twitter att hon även har köpt rättigheterna till All my friends are superheroes. Det här är en bra dag.

Kommentera

