50 sätt att träffa den rätte

Okej, en varning är kanske på sin plats; detta är en text om chic litt.
Närmare bestämt om Lucy-Anne Holmes 50 sätt att träffa den rätte.

Vän av ordning ha säkert märkt att det är en kategori som inte riktigt förekommer med frekvens på den här bloggen. Visst, det händer, men det är väldigt sällan. Och det beror inte på att det är skämsläsning som jag inte vill smutsa ner min kulturella indentitet med, utan på att jag helt enkelt inte läser det. Det finns ju så sjukt många intressantare böcker att sätta tänderna i.

Men hur som så damp den här ner på jobbet courtesy av Helen på förlaget bakom boken; Basil.
Om Helen säger att hon vill vara bästis med huvudpersonen så blir åtminstone jag nyfiken.

Enkelt uttryckt; jag blev inte besviken. Det här är en hejdlöst rolig bok. Tonen är cynisk, men inte bitter. Det gillar jag som bara den! Kvinnor efter 30 som inte har en man i sitt liv är inte nödvändigtvis bittra och lidande. Man kan lika gärna vara livsbejakande, cyniska och jävligt uppe i allt annat som livet har att erbjuda.

Huvudpersonen Sarah är en ganska misslyckad skådespelerska som efter åratal som singel som skapar en blogg och skriver om sin jakt efter kärleken. Om att utmana sig själv och göra det man inte gör; som att gå på speedating.
Du tänker säkert; töntigt. Och det får du gärna göra. Jag gillade det. Och jag gillade att läsa om Sarah och hennes cyniska och skeptiska syn på tillvaron.
Visst är det så att kärleken fanns i närheten hela tiden. Men det gör inget. Jag tror att läsa den här genren är att köpa konceptet.

50 sätt att hitta den rätte får 4 jordgubbar kryddade med balsamvinäger. Ta med den ut i solen och skratta!

3 reaktioner på ”50 sätt att träffa den rätte

Kommentera

