Water for Elephants

På väg till tåget mot Blekinge häromsistens upptäckte jag att jag hade glömt att packa ner något att läsa. Hur obegripligt det än kan låta så är det faktiskt helt sant.
Så what’s a girl to do?
Jo, hon får gå in på Pocketshop och köpa sig en bok så klart.
Helt ärligt så är jag ganska säker på att det var ett fall av det undermedvetna som valde att låta mig glömma läsning så jag skulle kunna köpa Sara Gruens Water for elephants som jag just då var mest sugen på att läsa.
Jag har velat läsa den länge, sedan långt innan den blev film, men det har bara inte blivit av.
Water for elephants är en eftertänksam historia. Jag blir ganska förtjust i den gamle Jacob. Hur obändlig han är, sin ålder till trots.
Inte världens mest spännande bok. Men trevlig att läsa på en tågresa.

Det är nästan så att jag skulle kunna överväga att se filmen, trots Robert Pattinsons delaktighet i den. Hans kisande uppsyn tröttnade jag på strax efter första Twilightfilmen.

Kommentera

