Textmässan

Igår var det då dags för årets Textmässa på Nürnberghuset i den här staden som brister av vår och sång.
Jag agerade delvis i min jobbroll. Något jag annars brukar försöka undvika, men det var oväntat lätt och trevligt. Väldigt trevligt.

Hos Astor Förlag plockade jag upp deras nya bok, nästan direkt från tryckpressarna. Vitaliano Trevisans De femtontusen stegen.
Baksidestexten lovar gott:

”Jag är rädd för tomheten
för tomheten lockar mig,
och tomheten lockar mig just
för att jag är så rädd för den.”

Format och omslag är i samma stil och anda som Valeria Parrellas Väntrum. Det gillas mycket. Förlag som är medvetna om att det är litteratur dom ger ut ska hyllas.

2 reaktioner på ”Textmässan

Kommentera

