I’m with the band

I mina feberångor har jag streckläst Pamela Des Barres I’m with the band. Eller streckläst och streckläst… Snarare snabbläst.
Jag minns inte anledningen, men den har legat på min Måsteläsa-lista i tiders evigheter, så när jag hittade den på Myrorna för en femma så var det ju inte så mycket att snacka om. Dessutom med ett väldigt snyggt omslag.

Men boken… ja… det kanske är lite för mycket ”O helgade rockstjärna” för att falla mig i smaken.  Och kanske handlar det om en tid som jag har väldigt lite med att göra. Hade den handlat om 90-talets rockstjärnor så hade det antagligen varit en intressantare historia att läsa.

Men jag skrattade en del åt att Kate Hudson hade henne som förebild för rollen som Penny Lane i Almost Famous. Jag tänkte på henne hela tiden, genom hela läsningen.

Kommentera

