Dag 21 Barnboksfavorit

att jag älskade Godnatt Mister Tom är ingen hemlighet. Inte heller att Muminböckerna är favoriter. Eller att AgnesCecilia står sig än idag.
Att min mamma kallade mig för Kajsa-Lotta efter de två envisaste och bestämdaste av Astrid Lindgrens karaktärer säger väl kanske också en del.
Min favorit får ändå bli en bok som jag för mitt liv inte kan minnas vad den hette. Den handlade iaf om en lite flicka och gammal dam som börjar brevväxla. I annonsen där den ena sökte brevkompis så hade det blivit fel på åldern så de tror under en tid att de är i samma ålder och en fin vänskap utvecklas.
Jag har letat och letat och letat efter den men den är helt omöjliga att hitta.

Kommentera

