Dag 01 Den bästa bok jag läste förra året.

Jag har tjatat om den, men Sofi Oksanens Utrensning var en urkraft och räddare i nöden 2010. Som jag fortfarande är tacksam att jag fick placerad i min händer vid rätt tidpunkt.

3 reaktioner på ”Dag 01 Den bästa bok jag läste förra året.

  1. Vad kul det är att följa din blogg. Tänk att allt kan göras intressant om man är duktig på att skriva som du är.
    Utresningen hade jag tittat på flera gånger men nu skall jag köpa den!
    Bästa bok förra året för mig var Thomas Mann Bergtagen; helt underbar där allt går i långsam takt på sanatoriet och samtidigt leer alla människor så starkt att de följer en i ens tankar.
    Jag letade efter den i många år och så hittade jag den på Gröndals lilla bibliotek bara ett par hundra meter från där jag bor. Tydligen gillar andra den också; såg den på bokbörsen för 1000 sek.

  2. Hej Christer!
    Vad roligt att du tycker det är kul att följa mig. Tack så hjärtligt.

    Thomas Mann har jag läst ganska lite av; Huset Buddenbrook och Tonio Kröger. jag tycker att han är en väldigt intressant författare, som jag borde läsa mer av.

    ”Utrensning” måste du läsa!

Kommentera

