Egalias döttrar

What the fuck?!
Följt av suckar efter varje bladvändning.

Där har ni sammanfattningen av mitt möte med Gerd Brantenbergs Egalias döttrar.
Jag har verkligen sett framemot den och hade högt ställda förväntningar.

Men, ja… vad ska jag säga. Den är bara konstig. Den är bara tillgjord. Den är bara spekulativ.  ”Åh, vi vänder på begreppen; kvinniska! Pehå istället för behå! Kvinnor är standard och män är det andra könet.”
Jaherreminje…

Jag tror jag håller mig till teorin i fortsättningen och ser på Egalias döttrar som referensmaterial.

Kommentera

