Stiltje

Så här två veckor innan jul går mitt läsande på massiv sparlåga. Jag försöker läsa, men är ganske ointresserad. Det kanske delvis beror på att jag försöker beta av de där böckerna som har stått på olästahyllan längst. Ingen bra idé. Inte alls.
Förra veckan gjorde jag dock ett undantag från den här dumma idén och läste Jenny Jägerfelds Här ligger jag och blöder. Och ja… jag är väl inte så himla imponerad.
Jag tycker om drivet och tonen, men jag tycker kanske att den går lite för fort och jag tycker att den försöker täcka in lite för mycket. Det hade räckt med Majas egen historia och problematik. Mammans och pappans respektive problem blir lite för mycket.

Annars är jag mest sur på Stockholms stad. Jag vet ärligt talat inte hur dom tänker ”I år har vi koll på snöröjningen!” Yeah, right. Står ni bredvid och tittar på då eller?

En reaktion på ”Stiltje

Kommentera

