Sommarenkät

Jag har fortfarande två (2!) veckors semester innan jag börjar jobba så en enkät över sommarens läsning kanske är lite malplacerad, men jag hakar iaf på Bokhoras enkät.

1. Bäst i sommar?
Kan bara vara Sofi Oksanens Utrensning. Dels för att den var så satans bra, men också för vad den gjorde för min tro på litteraturen.
Under semestern har den bästa läsningen (hittills) varit Nils Claessons Blåbärsmaskinen.

2. Sämst i sommar?
Sofi Oksanens Baby Jane, men jag är inte helt säker på att det beror på boken eller på mina rejält uppskruvade förväntningar.

3. Vad har du helst läst på stranden?
Stränder är inte min tekopp. Men jag antar att om jag skulle återfinnas där så skulle en pocketbok vara på sin plats.

4. Var har du läst mest?
På andra ställen än hemma.

6. Nämn en ny bok som du har köpt i sommar!
Jag har köpt ovanligt lite böcker i sommar. Just nu är David Wallace Brief Interviews with Hideous Men på väg hem till mig. Ska bli mycket intressant.

7. Vad ser du fram emot att läsa i höst?
Åhhåh! Jag längtar så det nästan gör ont efter att Ann Heberleins En liten bok om ondska ska släppas.
Annars tänker jag att jag kanske ska läsa mindre skönlitteratur och mer facklitteratur. Men, ja, jag är inte övertygad om att det kommer att bli så.

Kommentera

