c/o Paradiset

Så här två dagar innan semestern börjar så gör jag mitt yttersta för att ha något att göra på jobbet.
Mailboxen var tom när jag kom. Och då var jag ändå först på plats.
Inget lockar Audrey Fenn så här två dagar före semestern.
Förutom Aris Fioretos sommarprat då.

För det första; vilken fantastisk röst.
Vid en snabb koll på Adlibris så ser jag att ingen av hans böcker finns i ljudboksformat. Om det fanns, med herr Fioretos själv som inläsare, så hade jag köpt utan att tveka. Jag som inte ens gillar ljudböcker.
Varm, vänlig, behaglig, försiktig och med en intelligens som jag inte kan annat än bländas av. Som en varm filt att dra över sig och tröstas av.
Fioretos pratade om sin uppväxt, om pojken Mars (som är pojken Aris) och partikelacceleratorn Cern.
Det var vackert och komplext och jag kan bara hoppas att dom som bänkade sig framför radion när Annika Sörenstam (snarkfest) pratade också lyssnade i lördags eller i efterhand på podversionen.
Det vet i sjutton om han inte var bättre än Ann Heberlein.

Igår var det Andres Lokkos tur och, ja, eller snarare nej. Det är svårt att prata om saker som att vara utlandssvensk och hur människor ser på utlandssvenskar när man har en von obenröst. Jag vet att han inte kan hjälpa hur han låter men en så pass intelligent man som Lokko borde kunna tänka till. Och musiken var inget vidare den heller.

Kommentera

