Tillskärarakademin

Igårkväll vara jag på Tillskärarakademins vårvisning på Berns.

Träffade ED på stan. Vi gick och åt på Bistro Berns. Vinkokta musslor med  pommes frites. Helt perfekt! Rosévinet var dock ingen större hit. Rätt blaskigt. Det var däremot inte vinet inne på Berns.

Men visningen… den var grym. Jag blev så inspirerad och glad. Så mycket snyggt. Bland annat var det med en röd ullkappa som verkligen var to die for.
Rent allmänt så kändes det mest väl genomarbetet och proffsigt. Kul. Mycket kul.
Min kreativitet får sig förhoppningsvis en boost av det här. Men i jämförelse så saknar jag ju en hel massa kunskaper, jag bara hitter på.

En kurs i mönsterkonstruktion eller detaljsömnad kanske skulle vara på sin plats.

Kommentera

