Legend eller Desire

Min mobil har plötsligt bestämt sig för att ge upp. När det ringer så hör dom mig men jag hör ingenting. Likadant om jag ringer upp. Jag får inte ens ringsignal. Så nu måste man ge sig in i träsket att köpa ny mobil och bindningstider och allt sånt. Som tur var så fanns E och kunde guida mig.
Jag: -Jag är ju lite sugen på en iPhone.
E: -Men det finns ju andra och bättre smartphones.

Så vi googlade och läste recensioner och insåg att HTCs telefoner är mycketmycket bättre. Dom har Sense och Snapdragon och bättre batteritid och herregud vad saker dom har.
Så från att ha varit en inbiten Sony Ericssonanvändare som övervägde en iPhone så verkar det nu som att jag kommer köpa en HTC. För ett dygn sedan visste jag inte att HTC, Sence, Snadragon fanns. Nu är då frågan om det ska bli en stryktålig stabil Legend eller hans ettrigare, snabbare syster Desire.

E bara skrattade och menade att jag är den perfekta målgruppen. När dom väl fått in mig i sitt nät så är jag fast. När det dessutom går att köpa rosa eller turkosa skyddsskal, ja, då är jag hooked.
Så förutom att träffa N för första gången på 1,5 år så ska jag alltså gå och känna på dem IRL.

To be continued…

Kommentera

