Lördagsfynd och Daniel Ws svensexa

Igår åkte jag söder om söder för att gå på loppisar.

Först besökte jag mitt senaste favoritställe i Farsta. Där hittade jag bara en av de klassiska senapsburkarna från Apoteket i design av Stig Lindberg. Jag har flera bruna hemma här i köket. Båda med korken kvar. Sen har jag två hemma hos min mamma, en blå och en vit, där båda saknar korken. Nu hittade jag en grön med kork. Inget att tveka på. Måste ha.
Den gröna färgen liknar den gröna tahitifärgen. Om ni frågar mig.

Sen åkte jag tillbaka mot stan för att byta tåg vid Skärmarbrink. Där jag gjorde värsta kändisspotingen. Mitt emot perrongen var det ett hus med en dörr med ett ”C” på. Jag funderade på vad det var för något därinne när ett gång män i 30-35 årsåldern klev ut. Stekartyper. En av dem såg ut som Daniel Westling. Och plötsligt uppenbarade sig Carola i dörren. I en alldeles för kort cerise klänning och rufsigt hår. Hmmm. Säger vi om det. Jag kablade ut nyheten på Facebook. Och var tydligen först med den. 🙂

Gårdagens fynd är som följer. Tyget i bakgrunden är en kjol som delvis kommer att få fortsätta vara kjol, boken fick min mamma att utbrista ”Behöver du verkligen fler böcker?!” Ja, det gör jag faktiskt. Bladet är ett glasfat på liten fot. Säkert inget speciellt men jag gillade det. Och så en brosch med fjäril dessutom. Svår att motstå.

Kommentera

