Bumerang, med kvalitetsstämpel.

För ett tag sedan när jag kom tillbaka till jobbet efter att ha varit världens ynkligaste och magsjukast så låg det ett vadderat kuvert från Sekwa och väntade på mig. Kuvertet innehöll Tatiana de Rosnays Bumerang.
Jag har aldrig hört talas om författaren i fråga, men bara det att den kommer från Sekwa är kvalitetsstämpel nog för mig.
Ja, jag vet att jag är tjatig, men är en bok utgiven av Sekwa så har den redan gått igenom en kvalitetskontroll som jag litar fullständigt på.
Bumerang är mer än något annat en läsning om att minnas. Om att försöka förstå sina minnen. Om att hantera sina minnen.
Bitvis stör jag mig lite på alla karaktärer. Dom är inte jättemånga, men det känns som att de stökar omkring lite  för mycket, som att de karaktärer som betyder något; Antoine, Mélanie, June och Clarisse, får för lite svängrum.
Av någon anledning hade jag föreställningen ganska länge att Clarisse fortfarande levde, men det var visst bara i mitt huvud hon gjorde det.

Trevlig och behaglig läsning.  Som lämnar en med ett litet sorgesamt leende på läpparna.

2 reaktioner på ”Bumerang, med kvalitetsstämpel.

Kommentera

