Just call me enkätare.

Jag har ingen vidare aktiv läsperiod nu. Ingen vidare aktiv bloggperiod. Livet tar för mycket plats.

Som läsare är jag: Petig och lättuttråkad.
Som bloggare är jag
: Impulsiv.
Senast lästa bok
: Ariana Franklins Dödens labyrint läser jag just nu. För att inte vara någon deckarläsare så gillar jag henne skarpt.
Senast köpta bok/böcker:
Hrm, har precis skickat iväg en gigantisk bokreabeställning… Men innan dessvar det Siri Hustvedts The shaking woman.
Favoritdeckarförfattare:
Jag får väl svara Ariana Franklin på den.
Jag läser allt av:
Per Hagman, Sara Stridsberg, Monika Fagerholm, Siri Hustvedt, Jeanette Winterson och, självklart, allt som kommer från Sekwa.
Jag läser helst inte (genre/författare):
Deckare, BOATS, Sci Fi.
Vid hyllan för fackböcker letar jag:
Böcker om Stig Dagerman, existentialismen fingrar jag också på.
Förutom svenska läser jag gärna:
Inte gärna, men jag läser på engelska och norska när andan faller på.
Högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger:
Dom fattiga i Łódź ligger och väntar, liksom ungefär 30 andra böcker…
Högst upp på min bok-önskelista just nu står
:  Per Hagmans och Sara Stridsbergs kommande. Spänningen är olidlig.
När jag går på antikvariat letar jag alltid:
Stina Aronsson.

Kommentera

