Litterärsnackis nr 1

Inget är mer upplyftande än att börja året med en tvättäkta litterärsnackis. Björn Ranelid får oja sig en hela timma på bästa sändningstid.
Hej staten;  jag vill ha mina pengar tillbaka. Det där är inte vad jag anser att mina licensbetalningar ska gå till. Jag tycker att det är rätt skamligt av SVT att låta karln vräka ut sig en hel timma om hur synd det är om honom.
Mina sympatier får han inte efter det och av vad folk sa i kön på Willy’s så har han inte fått någon annans heller.
Det finns människor som har betalt för att ta hand om och lyssna på det där. Om pengarna tryter hos herr Ranelid så kan han ju alltid sälja någon av sina 8 terrasser.
Men iaf så blev Aftonbladet första sida idag ”LEIF GW Persson efter påhoppet RANELID ÄR EN FJOLLA”. Personligen anser jag att det är ett påhopp på alla fjollor. Och det är inte okej. Skäms Leif GW.
Som den populärkulturjunkie jag är så var jag ju tvungen att köpa tidningen. Och finner mig själv gapskrattandes åt följande citat av herr Ranelid: ”Jag använder inte sådant språkbruk, jag är lite mer bildad än vad han är.”
Ursäkta mig, men en av er är professor… Och sist jag kollade så var det  inte du.

Kommentera

