And I will love you. Always.

Nu sitter jag i en röd festblåsa och väntar på att den årliga julfesten med jobbet ska gå åt stampeln.
Idag har jag terroriserat Kajsa med att sjunga Bon Jovi låtar hela tiden.
Gjorde klart för samtliga som lyssnade att det kommer det bli mycket av ikväll.

Har läst Herta Müllers Hjärtdjur och är måttligt imponerad.
Tycker det är upprörande. Hennes nobelpris innebär att Cartarescu inte kommer vara aktuell på bra länge.
En åsikt som jag enligt initierade källor delar med den rumänska stockholmsfalangen. Som under lång tid tydligen propagerat för ett nobelpris till vår käre Mirca.

Med Herta Müller kan jag säga att min egen fina felsägning säger allt (citat ur mail till kund):
”Som alla vet så handlar Herta Müllers böcker i stor utsträckning om hur det är att leva i Cartarescus rumänska diktatur.”

Nu ska jag dricka champagne och äta julmat.

Kommentera

