Det

Jag läser Inger Christensens Det. Det är klaustrofobiskt och skitjobbigt. En mäktig upplevelse. Mäktigt, men bångstyrigt. Kommer jag någonsin att läsa ut den? Tveksamt. Det här är inte en läsning man bara tar sig igenom. Ska jag vara ärlig så är det här en bok som jag kommer att plocka upp då och då.
Igår kväll låg jag hemma i sängen. Först såg jag Olas mankör vinna Körslaget. Ja…. kalla mig gärna folklig men jag tyckte det var mäktigt. Och roligt.
Sen såg jag Sex and the city –  the movie. Jag vet inte… den var inte så dålig som jag hade föreställt mig. Den var till och med rätt okej.
Den handlar ju om jakten efter kärleken.
Och det känns som om mycket handlar om det just nu. Alla vill ha någon och till slut krackelerar det. I fredags AWade jag med nära och kära. En kompis berättade hur hon förra helgen hade fått ett sammanbrott ute i skogen i en stuga. Den stora känslan av misslyckande.
Det var ju inte så här man hade tänkt sig att livet skulle bli. Det var ju inte det.
Men det är på gott och ont. Både och. Inte bara negativt.

Du frågar mig
varför jag alltid springer.
Det är för att se
om någon följer efter.

Kommentera

