Gone Fishing

Jag har en liten naggande god Oruprevival.
Idag på jobbet mimar jag fint till låtlistan jag har på Spotify.
Igårkväll låg jag i Es soffa och sjöng för full hals. Ibland i falsett. Ibland med whiskeyröst.

E säger att jag borde sikta på att låta som Zarah Leander. Mitt register är mörkt. Det känns väldigt konstigt. Men magstödet är kanske något att jobba på.

Av de få skivor min mor äger så finns det faktiskt en Orup som jag tror att jag kommer lyssna intensivt på de närmaste dagarna.

I resväskan, som är till bredden fylld, ligger lite härlig läsning. Blonde, Allt är upplyst och Kafka på stranden. Jag tror inte att jag kommer läsa ut någon av dem under bortavaron. Men kanske börja iaf.

Med andra ord börjar min semester om… knappt 4,5 timma. Och jag räknar inte alls minutrarna… Härliga, lata veckor med massa skoj. Förhoppningsvis.  Och en massa massa läsning. Och kanske även något skrivet.

E och jag planerade hösten igårkväll. Min todolist för hösten ser ut som följer:
*Träna
*Skriva
*Lära mig InDesign
* Inte bromsa mig ur varandra jävla uppförsbacke.

En reaktion på ”Gone Fishing

Kommentera

