Sommarboksköp

Igår slängde jag i väg en sommarbeställning till Adlibris.
Inte för att jag egentligen behöver köpa några böcker, inte med den jättehylla med olästa böcker som finns där hemma. I och för sig betar jag av den rätt ordentligt just nu, men det betyder ju inte att det inte finns böcker kvar i den. Snarare tvärtom…

Beställningen innehöll:
Joyce Carol Oates Blonde. Som jag tänkt läsa i åratal och som jag redan i våras bestämde skulle bli min sommarläsning. Det här verkar vara tegelstenarnas sommar så jag fortsätter i samma anda.
Dave Eggers Vad är detta Vad Augustimånads Alcesläsning. Jennys val. Jag tänker ha lite framförhållning för ovanlighetens skull…
Jonathan Safran Foers Allt är upplyst. Han imponerade på mig djupt i våras när jag läste Extremt högt och otroligt nära.
Claire Castillons Insekt som tillhör dåliga samvetet läsningen. Jag kan bara inte fatta att jag inte har läst den/köpt den tidigare.

Okej, det är okej att skjuta mig. Jag borde verkligen inte köpa böcker. Jag borde inte. Men… en bokmal måste göra vad en bokmal gör bäst.

En reaktion på ”Sommarboksköp

Kommentera

