Bokflod II

Ytterligare en helg i läsandets tecken.
Om inte E kommit och ryckt upp mig ur bokdvalan hade jag inte lämnat huset på hela helgen.

Läste klart Doft av ondska i fredags. Allt jag i nuläget kan säga är; Aaaaaah, vad jag älskar doften av ondska.
Utförligare rapport kommer inom kort.

Sen satte jag igång med Dennis Lehanes tegelsten Ett land i gryning. My god kan inte karln lära sig att redigera?! Eller får han betalt per tecken. Jag tyckte historien i sig var intressant, tänkte mycket på De omutbara, men det blev ju helt olidligt med allt tjatande. En kortare, mer sammanhåller bok hade gjort den här läsningen alldeles underbar. Nu måste jag säga att jag är klart besviken.

Jag varvade den med Slavenska Drakulics Till sängs med Frida, som jag tycker mycket om. Hittills. Tänkte en hel del på filmen Frida, som är en sån där upplevelse jag ofta återvänder till i tankarna.

Värst vad jag tänkt på filmer under mina läsningar.
Igår började jag på John Fowles Illusionisten som ju dessutom har blivit film. Dock har jag inte sett den, men Den franske löjtnantens kvinna dyker upp i tankarna lite då och då. Vet däremot inte riktigt vad jag tycker än. Det verkar vara en älska eller hata bok för folk.

Kommentera

