High on diesel gasoline

Igår blev jag med cykel.
Min alldeles egna 24 växlade Specialized Sirrus Sport.
Den är grön och den är underbar.
Cyklade till jobbet idag och det gick alldeles utmärkt fram till Luntmakargatan. Den är ju helt livsfarlig!
Det sista som hände innan jag cyklade in på innergården var att jag höll på att köra in i en stolpe. Ojojoj.

Började läsa H.P. Lovecrafts Fallet Charles Dexter Ward igår. Låg på en parkbänk och läste igår när jag väntade på E när vi skulle köpa cykel.
Jag vet inte… Än så länge inte övertygad. Hatar verkligen bilderna i den.

Skickade in två bokbeställningar förra veckan. Riktiga impulsköp. Lady Chatterleys älskare och Clarice Lispectors Stjärnans ögonblick. Den senare har jag inte läst och tänkte att nu är det dags. Lispector har jag läst andra böcker av, och gillat, så du är det väl dags för den här också.

Annars… ja, eftersom den mystiska mannen inte fattar signaler (alternativt är helt ointresserad) så har jag trappat upp min krigsföring. Från lite försiktig underrättelseverksamhet så är det nu ett rätt intensifierat gerillakrig som gäller. What the hell, ska man misslyckas så ska man åtminstone go out in flames. Eller nåt sånt.
F kom med information igår som gjorde mig tämligen konfunderad, road och förstående.

Annars verkar det som att alla, verkligen ALLA, på mitt jobb är med barn eller är föräldrarlediga. Totalt galet. En biologisk klocka som inte finns börjar ticka. ticktackticktack.

Kommentera

