Bokkonsumenten, c’est moi

Som den slav av bokenkäter jag är så kommer ytterligare en, courtesy of BokhoraHelena.

Senast köpta inbundna bok: Fallet Charles Dexter Ward av H.P. Lovecraft. Nästa bok i bokcirkeln.
Senast köpta pocketbok: Sex, doger och kalaspuffar av Chuck Klosterman. Inköpt för 5 kronor på Bonniers utförsäljning.  Jag är defintivt rätt läsare för den här boken.
Favoritgenre: Kan inte komma på att jag har någon särskild, unga svenska författare kanske? Många genrer jag inte läser däremot; ingen fantasy eller sci fi, inga deckare (även om det blivit några den här våren…), ingen chic litt, ingen tantlitteratur eller kärleksromaner, ingen skräck (nästan ingen)
Ultimata längden på en bok: 350 sidor skulle jag säga är optimalt.
Favoritbokhandel: Adlibris. Och roliga utförsäljningar. Nu senast Modernista som förgyllde min bokhylla med flera älsklingsböcker.
Favoritbibliotek: Lånar aldrig böcker längre. Men biblioteket i Hultsfred kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta.
Favoritplats att läsa (i hemmet): Sängen. Eller fåtöljen med öppet fönster.
Favoritplats att läsa (utanför hemmet): Café String. Tunnelbanan.
Fem författare du alltid köper i inbundet format: Jeanette Winterson. Där tog det nog stopp.
Bästa lässnackset: Äter helst inte när jag läser.
Bästa läsdrycken: Kaffe med mjölk som har en tendens att bli kallt eftersom jag för lätt uppslukas.
Bästa bakgrundsljudet vid läsning:  TV går bra som bakgrundssorl. Musik är omöjligt, då blir jag irriterad.
När på dygnet läser du helst? Till och från jobbet.
Bästa bakfylleläsningen: Modemagasin.
Bästa kollektivtrafikläsningen: Det jag läser för stunden.

Kommentera

