Regn, regn slår emot fönstret

Helgen som gick kunde mycket väl ha passerat i ett töcken av betsångor, Eldkvarns I skydd av mörkret och Nick och Norahs oändliga låtlista, men jag tog mig ut. Mycket tack vare J som igår skulle till Plantagen och ville ha sällskap.
Så vi tog en somrig promenad i Bergianska trädgården; tittade in i näckroshuset. Som ju var helt fantastiskt. I vanlig ordning så hade jag inte med mig kameran när jag så självklart skulle haft det. Så det blev mobilen istället.
Därefter en mysig fika i sommarsolen.
Sen köpte J växter till sin balkong. Och jag, som inte skulle köpa något, eftersom mitt bankkonto knotar betänkligt, kom därifrån med två växter som jag innan igår inte ens visste att de fanns; en ökenros, typ den på bilden nedan, fast mörkare med svarta kanter som klarar extremt solljus och en bambu någonting som var för snygg för att lämna kvar i affären.
J har en farlig förmåga att få mig att spendera pengar jag inte har…

Nick och Norahs oändliga låtlista  var sjukt charmig. Jag säger som K; hade jag varit tonåring så hade jag älskat livet ur den. Nu skrattade jag mest när de själva referar till Mitt så kallade liv. Det gick ju inte att bortse från den kopplingen.

adenium_obesum

Kommentera

