Undrens tid är inte förbi

Mamma ringer och pratar om en bok hon läst om som hon tyckte verkade bra.
Fyrvaktens dotter, heter den.
-Är du säker på det?
-Ja.
-Är den gammal eller?
-Nej, den är helt ny. Jag läste om den i en tidning.
-Jag har aldrig hört talas om den.
Jag går in på Adlibris och söker.
-Menar du Camilla Läckbergs nya Fyrvaktaren.
-Nej vet du vad, hennes skulle jag aldrig läsa.
Dödgrävarens dotter, Dårens dotter, Dotter till en dotter, Inte utan min dotter, Fyrväktaren, Kvinnan som var en fyr, Fyr
-Nejnejnejnej, vi slutar nu. Jag ringer när jag kommer på vad det är för bok.

Spänningen är olidlig. Har ni några förslag; hör av er.

När jag var inne på adlibris kollade jag på listan över mest sålda. Där finns två av Mare Kandres böcker. Vackert så det förslår. Det finns hopp om mänskligheten.

2 reaktioner på ”Undrens tid är inte förbi

Kommentera

