No show

Efter en månad av flyttar, bråk med f d hyresvärdar, pistolhot, förkylningar och spontana stressrelaterade näsblödningar är jag åter på väg ut på banan.
De spontana näsblödningarna fortsätter, men annars så känns det som att det så smått börjar lugna ner sig.
I helgen ska jag till mamma i det mörkaste av Småland och träffa katterna. Hälsa på Julius.  Gå på auktion och loppis, men framförallt försöka ta med mig så mycket det går tillbaka till min fina nya underbara fantastiska lägenhet.

I väskan den senaste veckan har jag haft Dödens mästarinna av Ariana Franklin. Jag som inte läser spänning fastnade för den när jag såg en kille på tunnelbanan helt uppslukad av den. Ja, jag tycker inte att han hade fel. Spännande och intressant. Historiska skeenden är ju alltid intressanta. E har börjat lämpa över sina lästa ex av All världens historia och jag måste nog erkänna att det bor en liten historienörd i mig. Nutids, 1900-tals historia intresserar mig knappt, även om jag är sjukt nyfiken på David Lagercrantz Syndafall i Wilmslow. Däremot tycker jag Antiken, de sydamerikanska indiankulturernas storhetstid (men det är ett gammalt intresse), 1700- och 1800-talet är mycket intressant. Och nu då Medeltiden.
Jaja. Att fortsätta leva med nyfikenheten i intakt är en livsmission jag tänker göra allt för att infria.

Kommentera

