Long time no see.

Det var ett bra tag sedan sist.
Livet har haft en konstant förmåga att komma emellan under årets första tre månader.

Det viktigaste i kråksången är min fina, underbara, kära, älskade lilla lägenhet. Byebye 19kvadrat. Hello 40 kvadrat.  Det är stort som ett slott. För stunden bor Es ägodelar hos mig och det finns fortfarande gott om plats. 2 gigantiska garderober. 1 lite mindre. 50-tals luckor i köket. Badkar. Rådjur, ekorrar och hackspettar utanför fönstret. Utsikt över hela Stockholm.
Sen är det ju det här otroliga med Lyrikvännen. Jag ska vara med. Jag har blivit erbjuden att vara med. Inte skickat texter.
Och jobbflytten. Ja, flytt har varit temat för första månaderna. Men nu är jobbet på plats i lokalerna i Magasinet. Och matsalen har sin fördelar.

Läsandet har legat nere. Eller det stämmer väl inte, men jag har verkligen inte läst så mycket bra.  Förrän nu på slutet. Fredrik lät mig läsa Igelkottens elegans innan den ens har kommit. Säger inget än. Har precis läst ut Karlstad Zoologiska av Hanna Hellquist. Charmig och fin. Finns meningar i den som jag kunde ha skrivit. Finns meningar i den som jag har skrivit, fast på mitt sätt. Lionel Shrivers Dagen efter tyckte jag inte var något vidare. Eller den var ju helt okej. Men helt okej är inte tillräckligt i min värld.

Kommentera

