Bokslut

Så klingar ännu ett år på sista tonen. Jag tänker inte ägna mig åt sentimentalitet. Personligen tycker jag inte att det finns så mycket att minnas från 2008. Det var inget dåligt år, men inte heller ett speciellt minnevärt år, ett högst mediokert år.

Stoltast: Jag. 2008 var året jag lyckades med att börja träna utan att sluta och faktiskt hittade sporter jag både tycker är kul och är bra på.
Att jag dessutom landade en fast anställning går ju inte av för hackor det heller.
Årets fynd:
det måste vara alla roliga och tokiga vintage/loppisfynd det här året har stått för. Galnast var hela den där kassen med klänningar för 15kronor styck jag hittade på mitt nyaste hemliga ställe. Halva priset på alla klänningar och hur många klänningar som var som sydda för mig. Galet. Galet. Galet.
Litterärt:
Året började trögt. Inte mycket att hurra för. Framemot sommaren var jag till och med rätt trött på litteratur. Under sommaren infann sig en del guldkorn, som A bit of a Blur, Bombyx, Edelcrantz förbindelser och den helt gudomliga Mig äger ingen.  För att under början av hösten återgå till ren och skär trötthet, för att inte säga snudd på förakt. Men med en comeback på den där förhatliga bokmässan infann sig även läslusten. Och sedan dess känns det som att jag har vadat fram i böcker att älska; Leka med modernism, Den amerikanska flickan, Svart som silver, Kärlek, hur fan gör man? och inte minst Twilight. Första boken är gudomlig, men sen går det sakta men säkert utför, fjärde boken kommer jag med största sannolikhet aldrig att läsa ut.
Avslutade året med att bland annat läsa Ett annat liv som  slog knock out på det mesta.
Musikaliskt: Kommer jag knappt ihåg vad jag har lyssnat och verkligen gillat 2008. Jo, Hello Saferide lyckades med konststycket att följa upp sin första skiva med en ännu bättre andra. Kleeruptåget hakade jag inte på och orkade jag aldrig intressera mig för.
Året tillhörde inte Lasse Lindh som jag förutspådde. Men man kan ju inte alltid ha rätt.
På årets sista dag kom så låten, låtarnas låt in i mitt liv På drift med dom kära kentpojkarna. Herregud. Herregud. Det var årets finaste julklapp, vid sidan om bonbonjären som E och hans mamma gav mig.
Filmiskt:
Fånigt nog så måste jag nog säga att Mamma Mia var det gladaste och bästa som passerade i min väg i år. Annars var I’m not there magnifik.
Sämst, av det som ansågs vara bäst, tyckte jag Låt den rätte komma in. Fattar inte hypen alls.
Heath Ledger saknas våldsamt.
Likaså har jag svårt att resa mig upp efter chocken att Joaquin Phoenix ska sluta filma.
Ny familjemedlem: Igor gjorde entré i höstas och turas nu om att bo hos mig och Erik.

Det finns säkert en massa mer att säga om 2008, men jag låter bli för stunden.

3 reaktioner på ”Bokslut

  1. det var ingen tro, utan en önskan.
    Du förtjänar gott, är god och ska med godhet, kärlek, pengar och god hälsa belönas..
    Hoppas jag

Kommentera

