This is for you

Jag har en bokköparabstinens utan dess like just nu. Frångick min bokstoppspakt med bokhoraHelena (hittar inte länken till henne inlägg) nu i helgen när jag beställde de två sista delarna i Twilight-serien. Och nu är jag nästan tokig av alla böcker min hjärna kräver. Har till och med skapat en önskelista på Adlibris för att komma ihåg böckerna jag inte kan leva utan. Planerar en riktig guldkornsbeställning efter nyår med julklappar till mig själv.
Apropå en annan bokhora, Johanna K, senaste inlägg så kommer jag direkt att tänka på Leonard Cohens Hallelujah redan vid de inledande takterna är jag såld. Det spelar ingen roll vilket humör jag är på så slappnar jag av. Blir lycklig och lugn av att höra Cohens brutalt manliga röst.
Ungefär samma inverkan har Joakim Berg när han sjunger Kärlekens tunga.
Trygghet som klockar in på 4 minuter (cirka) och tar långlång tid på sig att lämna en.

Kommentera

