Hello Dolly

SVT visar temakväll med Dolly Parton. Just nu konsert, förut om fansen och sen Steel Magnolias. Den har ju Sam Shepard dessutom. Bara en sån sak.
Man skulle kunna tro att jag inte var nåt fan. Men det blonda håret, silisar och positivitet till trots; She’s the bomb. She’s larger than life. One day you’ll find me at Dollywood. Trust you me.

Words from the genius in mind:

I’d like to think that there’s a brain beneath all this hair.

Jag har små fötter eftersom ingenting växer i skuggan.

Jag tar inte åt mig av dumma blondinskämt, för jag vet att jag inte är dum. Jag vet också att jag inte är blondin.

Det är tur att jag är kvinna. Annars hade jag varit dragpueen.
Jag gillar ju prål.

* * * *

Nu är det Jolene som gäller. Hoppashoppas att hon sjunger I will always love you. Då kryper jag ner under täcket och gråter. It doesn’t get sadder then that.

Kommentera

