Portugiser säger det bäst.

Livet är prima vara. Härliga stunder. Härligt liv. Att cykla är kul. Att ha helg är roligare. Lakritspuck var inte så god som den var 1986. Ranunklar är klena i själken. Beduiner tycker inte om trappor. George Washington hade fyra uppsättningar löständer. När det berömda dollarporträttet målades hade han dock munnen full med bomull. Jordfelsbrytare finns på riktigt. Det är inte bara är suveränt ord. Jag är impulsiv. Jag är en finslipare. Finslipare finns det inte många av i världen, sa proffset. Aha, det är däääärför jag känner mig så unik, sa jag.

Jobbet… ja… jobbet…vore det inte för det så skulle jag må som en prinsessa. De senaste dagarna har jag haft ett citat ringandes i huvudet. ”Det går inte, dom äter upp oss.” Någon portugisisk fotbollsboss sa det inför EM 2004, när någon tyckte att det skulle vara så mycket enklare om de samarrangerade det med Spanien.

So to say it in the words of a portugese:
”Det är inte möjligt, det här funkar inte. Dom äter upp mig.”

Kommentera

