We own the night

En gång i tiden skrev jag en text om Jerker och jag. Hur Jerker och jag skulle bo med alla våra barn i stort hus med plats för alla barn, giraffer, häster och kaniner. En delfin skulle bo i badkaret.
Inte för att jag känner någon Jerker och inte för att jag vill ha varken hästar eller kaniner och delfinen skulle nog inte må något vidare i badkaret, men det var en rolig text att skriva. Tonen, framförallt tonen, talade för sig själv. En bestämdhet i tonen, en övertygelse som jag till exempel kan tycka att jag saknar när jag skriver poesi. Och som nu är anledningen till att jag tänker skriva om rasket. I believe.

Igår skrev jag att alla män som jag älskar är födda på 1920-talet och döda sedan länge. Not quiet the case. Joaquin Phoenix lever…
När både Es och min favorit möts på vita duken verkar det finnas läge för mr E att omvärdera sin inställning till biobesök. Oh my god undrens tid är ännu inte förbi. Men man ska väl aldrig ropa hej tills man kommit över ån.

2 reaktioner på ”We own the night

Kommentera

