Frihet är det nya lila

”Den fria människan tänker aldrig på flykt.”
Jag tror citatet är hämtat från James Meeks Den yttersta kärlekens Gulag. En märklig bok som gick förbi rätt obemärkt i bokfloran.

Idag är jag den friaste av människor. Igår föll en kvarnsten från min hals. Igår skickades Novembergreppet till Stefan för kommentarer. Som frigivningspresent gav jag mig själv Lettters of Ted Hughes. Man märker att man är bortskämd när man tycker att det är mycket att betala 300kr för en bok…

Frihet är nyckelordet för stunden. Frihet är the new shit. The new slang.

****

Stefan Ls releasefest var, för min del, kort men mycket rolig. Hade gärna stannat längre, men omständigheter, ständigt dessa omständigheter. I helgen ska jag läsa mitt signerade ex av I Gorans ögon. Och bara softa hårt.

Fick besked från tidningen att jag kommer få recensera Johan Kindes romandebut. Spänningen är outhärdlig.

Kommentera

